Не можеш пілотувати?

Список разделов Все Безопасность

Описание: Информация и разбор ЛП

#1 leonid » 12 февраля 2011, 19:08

Не можеш пілотувати? Психологічна допомога навчанню техніці пілотування, при травматичному професійному досвіді. продовження льотного довголіття. Леонід Васильович.
leonid
Сообщения: 4
Зарегистрирован: 12 февраля 2011
С нами: 6 лет 11 месяцев

Re: Не можеш пілотувати?

#2 Юрий Волков » 15 февраля 2011, 17:32

leonid писал(а):Не можеш пілотувати? Психологічна допомога навчанню техніці пілотування, при травматичному професійному досвіді. продовження льотного довголіття. Леонід Васильович.




ООО "Летное длолголетие"!
Только у нас!!!
Психологическая помощь обучению технике пилотирования!!!!!!!
Рост - это к тебе. Ты ж после обучения технике пилотирования ночи не спишь, переживаешь...
Ну а продолжение летного долголетия это вообще за гранью.
Так что записываемся граждане. Летное довголетие и психологическая помощь это вам не хухры-мухры.
А вообще, если серьезно, дорогой автор, очень хотелось бы узнать оподробнее о сим чудесном диве!
Если ты можешь прожить без неба - тебе нечего там делать.
Юрий Волков
Не новичок
Не новичок
Аватара
Сообщения: 143
Зарегистрирован: 27 апреля 2009
С нами: 8 лет 8 месяцев

#3 leonid » 15 февраля 2011, 22:37

Підсвідомість - наш ворог. Вона заважає посадити літак і збільшує пульс та тиск літнього пілота під час медкомісії до неприпустимих величин тощо.
leonid
Сообщения: 4
Зарегистрирован: 12 февраля 2011
С нами: 6 лет 11 месяцев

#4 leonid » 18 февраля 2011, 13:11

Якщо більше цікавлять деталі:

Проблеми роботи з негативним професійним досвідом

Проблеми роботи з негативним професійним досвідом, особливо останнього часу, мають неабияке значення - зростають вартість і значимість можливих помилок, постійно росте вартість підготовки людей тієї чи іншої професії. І коли чудово підготовлений професіонал унаслідок певних негативних професійних переживань не може виконувати свої прямі обов’язки, то усунення його від роботи є марнотратством. Особливо актуальною проблема постає в авіації, де ці вартості складають астрономічні величини, а то й обраховуються життями людей.
У цій статті, щоб зробити її доступною для розуміння всім читачам, переважно не вживається спеціальна психологічна термінологія, тому не психологам тема стане зрозумілою, наприклад, після перегляду фільму “Топ Ган” з блискучим актором Томом Крузом у головній ролі. За сюжетом пілот палубного винищувача сам, без сторонньої допомоги, долає низку важких моральних переживань, пов’язаних з негативним професійним досвідом і, врешті-решт, виконує поставлене завдання.
У реальному житті є значно драматичніші події — катастрофи, людські жертви, кров, горе... Після такого багато хто звертається до народних цілителів, а хто й до горілки чи наркотиків. Кому допомагає більше, кому менше, але така подія однозначно впливає на все подальше життя людини. Поширене твердження, що “час лікує”, схоже, тут не діє. Глухий кут.
Давайте розглянемо детальніше, що ж заважає авіаційним фахівцям працювати?
У цій статті не розглядаються такі прояви негативного професійного досвіду як глибока апатія чи важка депресія, позаяк вони вимагають багатоетапних і дуже особливих підходів.
Коли ж людина фізично здорова, регулярно ходить на роботу, то, буває, що часто стверджує, що все, “відліталося” (для льотних екіпажів), починає згадувати чисельні аналогічні випадки чи наводити якісь логічні докази. Часто-густо поруч є “доброзичливці”, що тут як тут з примовками штибу “два дзвіночка вже було на третьому буде гаплик” чи “воно тобі треба”?
У відносно легких випадках дієвими є заходи:
- залучення до інших видів діяльності;
- спілкування з досвідченішими й авторитетнішими колегами;
- обмін досвідом, публічний “розбір польотів” із вкрай позитивними висновками й визнанням високого професіоналізму та відсутності його вини;
- усунення скептиків з кола спілкування;
- пропозиція про підвищення;
- збільшення зарплати;
- тощо;
Ці й подібні вагомі стимули часто дають потужну мотивацію подолати особисті сумніви й коливання, переосмислити подію, відкинути хибну й нераціональну інформацію яку так щедро постачають “доброзичливці”.
Зовсім інша справа, коли при спробі залучити людину до виконання професійних обов’язків виникають іноді досить бурхливі фізіологічні прояви:
- людина категорично відмовляється увійти до кабіни пілота чи взагалі в літак,
- боїться літати;
- боїться замкнутого простору;
- говорить фразами які були під час події або чомусь зовсім не доречними;
- має дрижання рук і ніг;
- сильне пітніння;
- бліде обличчя;
- “маска”на обличчі;
- відсутній погляд;
- пересохлі губи;
- граничні показники пульсу й тиску;
- запаморочення;
- нервове напруження;
- скуті рухи;
- явно виражене затинання під час розмови;
- нервові смикання;
- впадає в істерики;
- задихається;
- її нудить;
- можливе мимовільне сечовипускання й випорожнення;
- тощо;
У кожному окремому випадку прояви можуть найрізноманітнішими. Треба пам’ятати, що крім неприйняття авіації негативні реакції можуть поширитися й на інші види техніки.
Проте допомога можлива.
Наприклад, ще в сиву давнину давній лікар Гіпократ вважав, що хірургічна операція не може вважатися завершеною, якщо пацієнт не перекаже про неї принаймні п’ятьом друзям. Сучасна інтерпретація поширена серед юних пані: “подружка — це найкращий психотерапевт”. Цей ефект, я маю на увазі спілкування, й лежить в основі ефективної допомоги постраждалим.
Думаю, всі знають про існування підсвідомості. Можна сказати, що це та частина розуму людини, де збирається весь накопичений за життя саме негативний досвід. Тому всі терапії засновані саме на різних формах роботи з підсвідомістю — психоаналіз, малюнки, ліплення з пластиліну, розігрування ситуації в особах тощо. Що відбувається, коли людина розповідає про травмуючий інцидент?
Знову ж не психологам пропоную згадати фільми, де головні герої переповідають про якісь важкі події з минулого. Вони сильно хвилюються, нервують, плачуть. Що відбувається в цей час, під час переповідання?
Під час переповідання виходить негативна енергія травмуючого інциденту, її кількість зменшується - й людині стає легше. Це основа терапії й деталі її стосуються саме конкретного випадку. Звісно, що є багато книжок і товстих томів, які описують подробиці, проте переповідання і є основою терапії. Правильним кроком буде розповідати про інцидент. Неправильним кроком буде “мужньо” мовчати й пити алкоголь.
Зрозуміло, що є багато тонкощів та нюансів. Залежно від переповненості підсвідомості терапія може зайняти тривалий час, оскільки доведеться працювати й з більш ранніми травмуючими інцидентами іншого роду, а той взагалі починати з якихось незначних неприємностей чи навіть приємних миттєвостей. Відповідно до конкретного випадку й конкретної людини обирають той чи інший метод роботи.
У більш широкому розумінні вище описано спосіб роботи з негативним досвідом будь-якого походження не обов’язково авіаційним.
Стислий формат статті не дозволяє ширше розкрити аспекти й деталі технології, проте варто зауважити, що цю саму технологію покладено в основу й продовження льотного довголіття та профілактики безпеки польотів, адже складнощі професійної діяльності, стреси життя теж варто розглядати (і так воно і є) як травмуючі ситуації. Ці ж ці технології дозволяють працювати профілактично, тобто віднайти та усунути джерела майбутніх і ще не скоєних професійних помилок і промахів, що, власне, й призводять до негативного професійного досвіду.


Льотчик-інженер, психолог
leonid
Сообщения: 4
Зарегистрирован: 12 февраля 2011
С нами: 6 лет 11 месяцев

#5 alex » 19 февраля 2011, 13:58

leonid писал(а): У цій статті, щоб зробити її доступною для розуміння всім читачам, переважно не вживається спеціальна психологічна термінологія, тому не психологам тема стане зрозумілою, наприклад, після перегляду фільму “Топ Ган” з блискучим актором Томом Крузом у головній ролі. За сюжетом пілот палубного винищувача сам, без сторонньої допомоги, долає низку важких моральних переживань, пов’язаних з негативним професійним досвідом і, врешті-решт, виконує поставлене завдання.



Я думаю здесь была бы более уместной ссылка на фильм "Горячие головы" с блестящим актером Чарли Шином в главной роли.
alex
Ястреб
Ястреб
Аватара
Сообщения: 243
Зарегистрирован: 21 января 2008
С нами: 9 лет 11 месяцев

#6 leonid » 19 февраля 2011, 13:59

ок
leonid
Сообщения: 4
Зарегистрирован: 12 февраля 2011
С нами: 6 лет 11 месяцев


Вернуться в Безопасность



Кто сейчас на форуме (по активности за 5 минут)

Сейчас этот раздел просматривают: 1 гость